انعکاس مطبوعات استان در یزدفردا "

هفته نامه آیینه یزد "رضا سلطان زاده "در هر استان استاندار نماينده و عالي ترين مقام اجرايي دولت است استاندار در جايگاهي قرار گرفته است كه بايد نظارت عاليه بر عملكرد ادارات استان داشته، خود را متعلق به يك گروه و دسته خاصي نداند. بلكه چون نماينده بالاترين مقام اجرايي كشور است در منطقه محل خدمت خويش نمايندة همه اقشار، كارگران، كشاورزان، صنعتگران، معلمان، دانشگاهيان، كارمندان ادارات، نويسندگان، روحانيون و در يك كلام عموم مردم به حساب مي‌آيد.

نگارنده اين سطور بارها با رعايت احترام و حفظ شخصيت مسئولان در جهت حفظ منافع مردم و بنا به وظيفه روزنامه نگاري خطاب به بعضي از مديران و از جمله استاندار يزد مطالبي در مورد مشكلات و ناهماهنگي‌هاي برخي ادارات يا خواسته‌هاي مردم مطرح نموده كه تاكنون جوابي دريافت نگرديده است.

چون خوانندگان و بعضي از مسئولان ادارات به مفاد مقالات آگاهي دارند براي جلوگيري از اطاله كلام از بازنويسي مجدد آنها خودداري مي‌گردد.

در سال جاري براي همه مديران، كارمندان صديق و تلاشگر ديارمان روزگاري همراه با موفقيت و سعادت و سلامت آرزو مي‌نمايم. اميدوارم ترتيبي اتخاذ گردد تا مسئولان امر بتوانند در حد توان و امكان به وظايف خويش عمل نموده تا روز به روز به خواست پروردگار و با تائيدات ائمه اطهار(ع) همه با هم در جهت پيشرفت و تعالي بيشتر اين ديار گام‌هاي موثرتر از گذشته برداريم.

توسعه سياسي و اجتماعي در هر منطقه و در نهايت در مملكت در گرو شركت حداكثري مردم در هر انتخابات و از جمله در خرداد ماه 1388 براي انتخاب رييس جمهور خواهد بود. حضور در پاي صندوق‌هاي راي و شركت گسترده براي تعيين دومين مقام كشور سبب خواهد شد تا رييس جمهور منتخب از هر جناح و دسته و گروهي كه باشد پس از تنفيذ حكم وي توسط مقام معظم رهبري به ياري خداوند متعال و با كمك وزراي كاردان و مشاوران دلسوز و استانداران لايق و توانا آن گونه كه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران وظيفه وخط مشي آن مقام را مشخص نموده گام بردارد و انجام وظيفه نمايد.

اكنون موقع را مناسب دانسته رييس جمهور بعدي را مورد خطاب قرار مي‌دهيم و موارد ذيل را به عنوان ياد آوري به اطلاع وي مي‌رسانيم باشد كه اعضاي ستاد انتخاباتي كانديداها به موقع حداقل، خلاصه اين مقاله را به نظر آنها برسانند.

بديهي است همه دردوران وكالت و وزارت و رياست مي‌گويند:

- بايد تبعيض را ريشه كن نمود.

- از تحقير و تحميق مردم خودداري كرد،

- داروي بد مزه و تلخ و شور نقد و انتقاد از هر شيريني، از جمله شيريني و خوشمزگي تملق بهتراست

بايد به منتقدان خود احترام گذاشت.

- ما نماينده همه گروهها و اقشار منطقه استان و كشور خود هستيم

- درست است كه مي‌گويند انسان از مقام و مرتبه و قدرت لذت مي‌برد اما ما اينگونه نيستيم،

- آزادي و آزادگي و راستي و درستي را پاس مي‌داريم،

- از رياكاري متنفريم و از متملقان و رياكاران دوري مي‌گزينيم.

- به عبارت «انظروا الي ما قال ....» توجه داريم نه به «من قال ....»

- معاونان و مشاوران مخلص و دلسوخته داريم

- نزديكان خود را از نظر مقام و قانون با ديگران يكسان مي‌شماريم براي ضعفا و بهبود زندگي ميليونها نفر زير خط فقر تلاش مي‌كنيم

- براي ياران و آقازادگان خود حقوق ويژه‌اي قائل نيستيم و...

گرچه تعداد زيادي هم به گفته‌هاي خود پاي بند هستند، اما آيا نهاد و موسسه و سازماني هست كه بعد از دوران مديريت و رياست افراد، كار و عملكرد آنان را ارزيابي نموده و براي عبرت و پندگيري آيندگان بررسي‌هاي لازم را به عمل آورد و در اختيار ديگران قرار دهد يا اين موارد را به افكار اجتماع و عموم مردم محول مي‌نمائيم. بنابراين مطالب و درخواستهاي خود را از رييس جمهور آينده در بخش زير خلاصه مي‌كنيم.مسلماً خواست و نظر و برنامه رييس جمهور آينده را مي‌توان در يك يا چند صفحه خلاصه نمود لذا پيشنهاد مي‌گردد در 4 سال مدت رياست جمهوري فردي از مشاوران يا معاونان يا يكي از مسئولان روابط عمومي نهاد رياست جمهوري هر روز قبل از اينكه گزارش‌ها را به سمع و نظر ايشان برساند اجازه داشته باشد بگويد آقاي رييس جمهور قول و قرارهاي شما با مردم چنين و چنان بود.

اميد آنكه همدلي و همراهي نهادها و مسئولان اجرايي فزوني يابد و زمينه هايي فراهم شود تا در دوره بعد هيچ مقام اجرايي به خود اجازه ندهد بدون ضابطه و قانون نهاد و اداره و سازماني را در روز رسمي تعطيل كند، كسي نتواند در زير شعار ساده زيستي اسراف و تبذير نمايد، همه يقين پيدا كنند توجه و عنايت به اقشار مختلف مشاركت عمومي و توسعه سياسي را به دنبال خواهد داشت، ديگر كسي از مقامات اداري ادعا نكند در خارج از كشور قرار است رييس جمهور را بپرستند يا اگر نعوذ بالله قرار بود پيغمبري بعد از پيامبر گرامي اسلام بيايد همانا رييس دولت دهم خواهد بود.كسي نگويد روي كارآمدن دولت دهم معجزه بود!! قواي مجريه و مقننه ضمن همكاري‌هاي لازم با يگديگر هر يك در محدوده وظايف قانوني خود به نفع مردم اقدام نمايند بعضي از خبرنگاران و اصحاب رسانه نيز قدر و موقعيت خود را بيش از پيش بدانند و آگاهانه به وظايف قانوني و روزنامه نگاري خويش عمل كنند تا عده‌اي كمر همت به بستن و تعطيل كردن كار آنان همت نگمارند و در نهايت هيچ يك از روابط عمومي‌ها حق نداشته باشند تا دادگاه صالحي حكمي بر مجرميت مدير مسئول مطبوعه و رسانه‌اي نداده است او را جاهل و تشويش كننده اذهان عمومي و مغرض خطاب كنند و در اين صورت روابط عمومي‌ها به ضرس قاطع خود را مصداق واقعي عبادالرحمن ندانند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا